fbpx
Onze partners raten ons met een 9,5 op de Feedbackcompany

Nieuwe functies en mogelijkheden in Google Ads voor AI-gestuurde campagnes

Selma Lulić
|
Leestijd: 4 minuten
scroll to explore

Google heeft tijdens het DMEXCO-evenement, één van Europa’s grootste vakbeurzen op het gebeid van digitale marketing, een presentatie gegeven over nieuwe AI-functies binnen Google Ads. Benieuwd naar de nieuwste verbeteringen binnen Google Ads? In deze blog ontdek je de vijf innovaties voor AI-gestuurde campagnes. 

1. Gemini-modellen helpen je nu in meerdere talen, betere Search-campagnes op te zetten. 

Search-campagnes bieden bedrijven grote mogelijkheden om klanten te bereiken op het moment dat de klant ergens behoefte aan heeft. De conversatie-ervaring binnen Search-campagnes heeft al meerdere bedrijven geholpen bij het succesvol opzetten van Search-campagnes met behulp van generatieve AI. Bij conversatie-ervaring stelt AI campagne elementen voor die je kunt aanpassen, aan de hand van de URL van de website die is ingevoerd. In de komende maanden wordt de conversatie-ervaring uitgebreid in Google Ads naar Duits, Spaans en Frans, zodat nog meer bedrijven toegang hebben tot deze technologie.  

 

2. Nieuwe manieren om creatieve visie te voeden met generatieve AI. 

Het aankoopgedrag van consumenten is onvoorspelbaar, dus je advertentiestrategie moet flexibel zijn. Met Performance Max Zet Google AI slim je budget in om conversies te verhogen via alle Google-kanalen. Onderzoek toont aan dat deze campagnes een 19% hogere ROAS bieden dan andere AI-gestuurde campagnes. Demand Gen-campagnes richten zich op visuele storytelling om consumenten te bereiken die niet actief zoeken, wat gemiddeld 14% meer conversies oplevert. Daarnaast breidt Google AI-gestuurde beeldbewerking uit naar meerdere campagnetypes en biedt het nu ondersteuning in zes nieuwe talen, waaronder Nederlands, om advertenties nog makkelijker te creëren. 

 

3. Schaal en optimaliseer middelen en behoud controle 

Om je meer controle te geven, worden de merkrichtlijnen voor Performance Max volgende maand algemeen zichtbaar.  Je kunt specifieke merkelementen zoals lettertypen, kleuren en logo’s bepalen om ervoor te zorgen dat je merkidentiteit visueel consistent is in al je advertenties. 

Daarnaast worden creatieve voorkeuren voor Demand Gen beschikbaar voor alle adverteerders. Hiermee kun je video’s vastzetten op specifieke plekken en formats, zodat je visuals altijd op de juiste plek verschijnen. 

 

4. Bij Performance Max diepere inzichten, betere resultaten. 

De nieuwste creatieve rapportage geeft verbeterde inzichten voor het optimaliseren van advertenties. Vanaf volgende maand zijn de conversiecijfers per asset te zien. Zo kunnen zwakke punten in je asset groepen eenvoudig worden verbeterd met specifieke aanbevelingen. Google vernieuwt ook de prestatie-inzichten door rapporten, uitleg en aanbevelingen samen te voegen, zodat je schommelingen beter begrijpt en campagnes makkelijker bijstuurt. Met target pacing volg je eenvoudig je CPA- en ROAS-doelstellingen. Daarnaast komt rapportage over impressieaandeel voor het eerst naar Performance Max, zodat je je concurrentie en advertentiebereik kunt analyseren en vergroten. 

 

5. Mediabeheer op jouw manier 

Google heeft geluisterd naar de feedback over de behoefte aan meer controle in AI-gestuurde campagnes. Daarom kondigt Google een beta lancering aan van negatieve zoekwoorden op campagneniveau in Performance Max. Daarnaast worden nieuwe optimalisatiemogelijkheden toegevoegd aan Demand Gen-campagnes, waaronder omnichannel-bieden om zowel online als in de winkel conversies te optimaliseren. Tot slot komt er in oktober een ondersteuning uit voor het inkopen van Demand Gen-campagnes in Display & Video 260, waardoor er nog meer flexibiliteit en bereik ontstaat in bestaande workflows. 

 

Conclusie  

De nieuwste AI-gestuurde functies en mogelijkheden in Google Ads, gepresenteerd tijdens het DMEXCO-evenement, laten zien hoe Google adverteerders helpt om hun campagnes efficiënter en creatiever in te richten. Of het nu gaat om de uitbreiding van talen in Search-campagnes, meer controle over merkrichtlijnen in Performance Max, of diepere inzichten en betere optimalisaties, deze innovaties bieden bedrijven meer mogelijkheden. Met de toevoeging van nieuwe tools zoals omnichannel-bieden en de ondersteuning voor Demand Gen-campagnes in Display & Video 360, blijft Google zich ontwikkelen om adverteerders meer flexibiliteit en controle te geven. Dit is hét moment om de voordelen van AI-gestuurde campagnes maximaal te benutten. 

 

Wil je ook graag Google Ads gebruiken om beter gevonden te worden, maar geen idee hoe? Wij helpen je graag verder! Bel ons via 0546 75 33 33.

Thom praat je graag bij!Vanuit daar kunnen wij de stap naar de online wereld beter faciliteren en raken we samen in de flow naar jouw online resultaat!maak een afspraak

Wij helpen je graag verder!

Heb je vragen of wil je vrijblijvend advies?

Ben jij toe aan de volgende stap met je bedrijf? Je website laten maken is dan niets minder dan een logisch besluit. Met Searchflow als jouw partner zorgen we ervoor dat jouw wens wordt waargemaakt, maar wel met een kritische blik. Zo behalen we samen het mooiste resultaat. Neem contact met ons op en we proberen zo snel mogelijk met jou in contact te komen om deze samenwerking te starten! 

    Wij helpen je graag verder!

    Heb je vragen of wil je vrijblijvend advies?

      Onze partners raten ons met een 9,5 op de Feedbackcompany