Onze partners raten ons met een 9,5 op de Feedbackcompany
Hoe zet je een sterke landingspagina op?
Anouk Offenberg
|
scroll to explore

Hoe zet je een sterke landingspagina op?

Je hebt vast wel eens gehoord van een landingspagina of bestemmingspagina, maar wat is een landingspagina eigenlijk precies en hoe zet je een sterke landingspagina neer? Wij leggen je het uit!

Wat is een landingspagina?

Een landingspagina is een pagina op je website die specifiek is ingericht voor bezoekers die binnenkomen op de pagina. De bezoeker ‘landt’ op je pagina via een zoekopdracht in Google of bijvoorbeeld een campagne die hem naar die specifieke pagina stuurt. Als de pagina vervolgens voldoet aan de verwachtingen van de bezoeker, is de kans groot dat hij of zij een actie zal uitvoeren én dat is natuurlijk je doel!

Hoe bouw je een sterke landingspagina op?

Omdat een landingspagina over het algemeen de eindfase van de klantreis kenmerkt, is dit juiste het moment waarop het verschil gemaakt wordt ten opzichte van andere bedrijven. Bij het maken van een landingspagina is het belangrijk om te letten op een aantal zaken.

Een duidelijke headline
Een goede landingspagina maakt in één oogopslag duidelijk waar de pagina over gaat. De headline moet dan ook direct pakkend zijn en aansluiten bij de reden waarom de bezoeker heeft geklikt.

Logische opbouw van de pagina
Op de landingspagina vertel je in feite een verhaal en deze moet logisch opgebouwd zijn. Een goede pagina is opgebouwd uit de onderstaande vier onderdelen:

  • Inspireren
    In de introductie van je pagina moet de websitebezoeker geïnspireerd en gemotiveerd worden. Hier vestig je extra aandacht op de dienst of het product waar het om gaat.
  • Informeren
    Na de introductie geef je de bezoeker nog meer informatie die nodig is om een beslissing te nemen. Ook noem je hier nog een aantal voordelen van de dienst of het product.
  • Overtuigen
    Tegen het einde van de pagina overtuig je de bezoeker door bijvoorbeeld beoordelingen te laten zien van andere klanten die de dienst of product hebben gekocht.
  • Activeren
    Tot slot sluit je af met een call to action. Dit is een korte tekst met vaak een button die aanzet tot actie!

Duidelijke call to action
Zoals hierboven benoemd is de call to action button ook een zeer belangrijk element van de landingspagina. Zorg ervoor dat de call to action duidelijk zichtbaar is en dat het uitnodigt om te klikken.

Waardevolle SEO content
Een goed verhaal is essentieel voor je landingspagina. Sluit de content niet aan bij de zoekopdracht? Dan is het einde verhaal. Het is daarom belangrijk om content goed aan te laten sluiten op de zoekintentie van de bezoeker. Benieuwd hoe je waardevolle SEO content schrijft? Dat lees je in deze blog.

Laadtijd van de pagina
Wist jij dat wanneer een pagina niet binnen 2,5 seconden laadt, de bezoeker alweer weg klikt? Het is dus érg belangrijk dat de laadtijd van je pagina in orde is!

Mobielvriendelijkheid
Het gebruik van de mobiele telefoon neemt nog steeds toe en er wordt dan ook steeds meer gesurft op mobiele apparaten. Zorg er dus voor dat je landingspagina geschikt is voor mobiele apparaten!

Hulp nodig bij het opzetten van jouw landingspagina?

Een landingspagina hoeft zich niet te beperken tot één pagina. Je kunt er natuurlijk voor kiezen om meerdere landingspagina’s op te zetten die elk gericht zijn op een ander product of andere dienst. Op die manier bouw je jouw strategie steeds verder uit! Heb jij hulp nodig bij het opzetten van één of meerdere landingspagina’s? Neem gerust contact met ons op! Wij helpen je graag verder.

Anouk praat je graag bij!Vanuit daar kunnen wij de stap naar de online wereld beter faciliteren en raken we samen in de flow naar jouw online resultaat!maak een afspraak

Wij helpen je graag verder!

Heb je vragen of wil je vrijblijvend advies?

    Onze partners raten ons met een 9,5 op de Feedbackcompany