Adverteren
op TikTok

TikTok. Een social media platform dat in een korte periode razend populair is geworden. Video’s die je tegenkomt op TikTok zijn gebaseerd op je kijkgedrag. Hierdoor kunnen gebruikers uren lang blijven scrollen op hetzelfde platform. Dit biedt ook mogelijkheden voor adverteren. Maar hoe adverteer je eigenlijk op dit platform? Wij helpen je graag op weg!

TikTok voor bedrijven

Bereik je klanten doelgericht en behaal snel resultaat met TikTok adverteren.

In Nederland is het sinds januari 2022 mogelijk om te adverteren op TikTok. De grootste doelgroep ligt tussen de 18 en 35 jaar. Daarnaast kunnen de overige leeftijden ook erg interessant zijn. Met TikTok advertenties kun je deze doelgroep bereiken. Dit kan in de timeline van TikTok met verticale advertenties. Op deze manier passen ze perfect tussen de verhalen en video’s van andere gebruikers.

 

TikTok is dé ingang tot de jongere generatie en is erg passend voor branding. Het biedt bedrijven de mogelijkheid om de unieke, leuke en betrouwbare kant van het merk te laten zien. Bij TikTok draait het om het vermaken van de gebruikers en het unieke aspect, daardoor is het vooral geschikt voor brand awareness en het opbouwen van klantrelaties.

Wist je dat?

Enkele TikTok feiten

  1. Volgens het Kantar Media Reacties Onderzoek (2021), staat TikTok wereldwijd op nummer 1 voor advertentievermogen: het is dé favoriete advertentieomgeving voor zowel merken als consumenten.
  2. TikTok-gebruikers hebben 1,5 keer meer kans om direct iets te kopen dat ze op het platform hebben ontdekt (Material).
  3. 68% van de TikTok-gebruikers vindt hier advertentie-inhoud die uniek is of verschilt van elk ander platform (Nielsen Custom Authenticity Study i.o.v. TikTok).
Tiktok ads

Hoe kan je adverteren op TikTok?

Het is mogelijk om op verschillende manieren te adverteren op TikTok. Sinds kort is dit een stuk eenvoudiger gemaakt. Dit omdat het advertentieplatform van TikTok, TikTok Ads Manager, nu ook in Nederland toegankelijk is. In TikTok Ads Manager kan je zelf TikTok campagnes maken, beheren en meten. Hieronder de verschillende methodes om te adverteren op TikTok:

 

  • In-Feed Video – Dit zijn advertenties die voorbijkomen op je tijdlijn. Ook wel de meest gebruikte advertentievorm op TikTok. Ze lijken namelijk het meeste op de ‘normale’ TikToks. Het enige verschil is de doorklikbutton naar je website.

 

  • TopView – Het verschil is dat deze ads niet hel hele scherm innemen, maar verplicht de advertentie van 3 seconden moet zien. Pas daarna kan deze weg geklikt worden. De video’s mogen totaal 60 seconden lang zijn.

 

  • Brand Takeover – Deze komt tevoorschijn wanneer een gebruiker de TikTok app opent. Het voordeel is dat de gebruiker de ad niet kan wegklikken. In deze vorm trek je direct de aandacht bij het openen van de app met een video van 5 seconden.

 

  • Branded filters – Deze zijn ook bekend van Instagram en Snapchat. Hierin is het mogelijk om een eigen filter te maken, zodat gebruikers deze kunnen gebruiken.

Het beheren van een TikTok account

Wanneer je een TikTok account succesvol wil opzetten, kan dit veel tijd en geduld vergen. Wanneer je succesvol wilt zijn met jouw TikTok account is het van belang om up to date te blijven met de nieuwste TikTok trends. Wij raden het niet aan om jouw Facebook en Instagram content te kopiëren en te gebruiken voor TikTok. Het is van belang om een strategie op te zetten hoe je je doelgroep wilt bereiken op TikTok. Dit kan zowel met organische posts als met advertenties, of een combinatie hiervan.

plan vrijbijvend een afspraak in

Aan de slag met adverteren op TikTok

Wil jij je TikTok Ads zorgeloos uit handen geven? Of kan je wel wat hulp gebruiken met jouw huidige social media strategie? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Wij ontzorgen jou volledig van de TikTok advertenties en streven daarbij naar het optimale resultaat. Vraag vrijblijvend advies aan en wij kijken graag met je mee welke kansen er voor jou te behalen zijn op TikTok.

Sharon praat je graag bij!Vanuit daar kunnen wij de stap naar de online wereld beter faciliteren en raken we samen in de flow naar jouw online resultaat!maak een afspraak