fbpx
Onze partners raten ons met een 9,5 op de Feedbackcompany

Winkelbezoeken meten in Google Ads

Twan Ophof
|
Leestijd: 3 minuten
scroll to explore

Voor adverteerders is het dan nog altijd één van de grootste uitdagingen om de inzet van online marketing via offline kanalen te meten. Want wist je dat meer dan 90% van alle aankopen nog steeds plaatsvindt in fysieke winkels?

Google heeft hier iets op bedacht, namelijk Store Visits. Oftewel, winkelbezoeken. Deze functie is niet nieuw, maar is dit jaar wel flink verbeterd én beschikbaar gesteld voor kleinere retailers.

Hoe werkt Google winkelbezoeken?

Google Winkelbezoeken zijn de gemeten offline (fysieke) winkelbezoeken die worden toegekend aan een eerder interactiemoment met een Google Ads-advertentie. Wanneer iemand dus op jouw Google Ads advertentie klikt en online jouw producten/diensten bekijkt, maar vervolgens toch naar jouw fysieke locatie gaat, dan telt dit als een winkelbezoek.

Het meten van de Winkelbezoeken is gebaseerd op 200 miljoen winkellocaties in Google Maps. Om de locatie van de persoon te meten wordt met name gebruik gemaakt van GPS-locatiesignalen. Daarnaast gebruiken ze nog meer signalen om de locatie te verifiëren, zoals Wifi, Bluetooth beacons, IP carriersignalen, zoekopdrachten, lengte van het bezoek, gebruikersgegevens en Google Maps navigatiedata. Google claimt hiermee 99% accuraatheid te behalen.

Is Google winkelbezoeken voor iedereen beschikbaar?

Google Winkelbezoeken was eerder alleen voor grote retailers beschikbaar, maar is sinds dit jaar ook voor kleinere winkeleigenaren beschikbaar. Echter zitten er nog wel een paar vereisten aan voordat je gebruik kan maken van deze functie:

  • Je moet meerdere fysieke winkellocaties hebben
  • Je moet enkele duizenden advertentieklikken en zichtbare vertoningen ontvangen
  • Je moet een Google Mijn Bedrijf account hebben dat is gekoppeld aan het Google Ads account
  • De locatie-extensies in het Google Ads account moeten zijn geactiveerd

Je moet dus wel aan een paar voorwaarden voldoen, maar gelukkig is deze functie nu ook beschikbaar gesteld voor kleinere ondernemers. Een mooie ontwikkeling die veel mooie nieuwe inzichten geeft. Wil jij graag meer informatie over Google Winkelbezoekenof heb je hulp nodig bij het activeren hiervan? Onze Google Ads specialisten helpen je graag verder.

Thom praat je graag bij!Vanuit daar kunnen wij de stap naar de online wereld beter faciliteren en raken we samen in de flow naar jouw online resultaat!maak een afspraak

Wij helpen je graag verder!

Heb je vragen of wil je vrijblijvend advies?

Ben jij toe aan de volgende stap met je bedrijf? Je website laten maken is dan niets minder dan een logisch besluit. Met Searchflow als jouw partner zorgen we ervoor dat jouw wens wordt waargemaakt, maar wel met een kritische blik. Zo behalen we samen het mooiste resultaat. Neem contact met ons op en we proberen zo snel mogelijk met jou in contact te komen om deze samenwerking te starten! 

    Wij helpen je graag verder!

    Heb je vragen of wil je vrijblijvend advies?

      Onze partners raten ons met een 9,5 op de Feedbackcompany