Hoe werkt Google winkelbezoeken?
Google Winkelbezoeken zijn de gemeten offline (fysieke) winkelbezoeken die worden toegekend aan een eerder interactiemoment met een Google Ads-advertentie. Wanneer iemand dus op jouw Google Ads advertentie klikt en online jouw producten/diensten bekijkt, maar vervolgens toch naar jouw fysieke locatie gaat, dan telt dit als een winkelbezoek.
Het meten van de Winkelbezoeken is gebaseerd op 200 miljoen winkellocaties in Google Maps. Om de locatie van de persoon te meten wordt met name gebruik gemaakt van GPS-locatiesignalen. Daarnaast gebruiken ze nog meer signalen om de locatie te verifiëren, zoals Wifi, Bluetooth beacons, IP carriersignalen, zoekopdrachten, lengte van het bezoek, gebruikersgegevens en Google Maps navigatiedata. Google claimt hiermee 99% accuraatheid te behalen.
Is Google winkelbezoeken voor iedereen beschikbaar?
Google Winkelbezoeken was eerder alleen voor grote retailers beschikbaar, maar is sinds dit jaar ook voor kleinere winkeleigenaren beschikbaar. Echter zitten er nog wel een paar vereisten aan voordat je gebruik kan maken van deze functie:
- Je moet meerdere fysieke winkellocaties hebben
- Je moet enkele duizenden advertentieklikken en zichtbare vertoningen ontvangen
- Je moet een Google Mijn Bedrijf account hebben dat is gekoppeld aan het Google Ads account
- De locatie-extensies in het Google Ads account moeten zijn geactiveerd
Je moet dus wel aan een paar voorwaarden voldoen, maar gelukkig is deze functie nu ook beschikbaar gesteld voor kleinere ondernemers. Een mooie ontwikkeling die veel mooie nieuwe inzichten geeft. Wil jij graag meer informatie over Google Winkelbezoekenof heb je hulp nodig bij het activeren hiervan? Onze Google Ads specialisten helpen je graag verder.