Goede afbeeldingen op jouw LinkedIn bedrijfspagina
Goede afbeeldingen zijn van groot belang op je LinkedIn pagina. Zorg er hoe dan ook altijd voor dat de profielafbeelding scherp en up-to-date is. Het is gebleken dat bedrijfspagina’s met een profielfoto maar liefst 6 keer meer bezoekers op de pagina krijgen dan pagina’s zonder foto. Een logo doet het natuurlijk altijd goed als profielfoto. Op de pagina heb je ook nog de mogelijkheid om de zogenaamde ‘coverafbeelding’ te voorzien van een beeld. Deze afbeelding wordt bovenaan de bedrijfspagina getoond als sfeerbeeld en heeft net iets meer ruimte om jouw bedrijf goed te vertegenwoordigen. Zorg er bij het plaatsen van de afbeeldingen wel even voor dat de afbeeldingen voldoen aan de juiste specificaties. Bekijk hier een overzicht met afbeeldingsspecificaties voor jouw bedrijfspagina.
Sterk verhaal
Veel bedrijven vinden het lastig om een sterk verhaal neer te zetten in de over ons sectie. Er is maar ruimte voor 2.000 tekens en dat maakt het niet eenvoudig. Wil je een pakkende tekst neerzetten? Zorg er dan in ieder geval voor dat je de volgende vragen beantwoordt:
- Wie ben ik
- Wat bied ik aan
- Waar ben ik gevestigd
- Wat zijn mijn waarden
- Wat is mijn merkidentiteit
- Hoe kan er contact opgenomen worden voor meer informatie
Belangrijk om te weten is dat LinkedIn bedrijfspagina’s makkelijk worden opgepakt door Google. Google screent de eerste 156 tekens van de tekst op je pagina. Behandel je tekst dus als een persbericht; het belangrijkste eerst en daarna de handige maar niet meest essentiële informatie. Je kunt altijd nog uitweiden, maar voorzie dus vooral het eerste deel van je tekst van belangrijke zoekwoorden.
LinkedIn advertising
Er zijn maar weinig bedrijven die gebruik maken van de kansen die LinkedIn advertising biedt. Adverteren op LinkedIn gaat steeds meer lijken op het adverteren via Facebook. De doelgroep bepalingen worden steeds gedetailleerder en er zijn steeds meer typen advertenties. Je kunt jouw berichten met LinkedIn advertising heel goed targeten. Op basis van criteria zoals bedrijfsgrootte, branche, locatie enzovoort kun je heel specifiek groepen gaan bereiken. Bovendien filtert LinkedIn personen voor je op basis van hun profiel. Hoe meer filters je toepast, hoe kleiner de groep wordt die jouw content te zien krijgen. Wil je gebruik gaan maken van LinkedIn advertising? Zorg er dan wel voor dat de content relevant is!
Bied relevante content aan en varieer
Zoals hierboven al benoemd; bied content aan die relevant is. Het is namelijk niet altijd voor de hand liggend dat content traffic genereert. Content moet interessant zijn en het is belangrijk dat je varieert in het soort content dat je post op LinkedIn. Belangrijk is dat je content inspirerend is en mensen aanspoort tot het plaatsen van een reactie of het starten van een discussie. Daarnaast kan je hier zelf aan meewerken door actief te antwoorden op reacties op jouw geplaatste content.
Maak show-case pagina’s aan
LinkedIn heeft zogenaamde Showcase Pages, ook wel showcase pagina’s. Met deze pagina’s hebben bedrijven meer mogelijkheden om bedrijfsonderdelen en/of producten in de spotlights te zetten, om op die manier specifieke doelgroepen te activeren. Iedere showcase pagina heeft eigen unieke volgers, los van de bedrijfspagina. Juist daarom is het ook erg belangrijk om ook de showcase pagina’s regelmatig aan te vullen met relevante content zoals video’s en artikelen.
Haal meer uit jouw LinkedIn bedrijfspagina
LinkedIn is natuurlijk hét professionele netwerk waar professionals elkaar vinden. Of je nu net begint met jouw bedrijf of al jarenlang succesvol bent, het is erg belangrijk om aandacht te besteden aan alle factoren van LinkedIn. Heb je hulp nodig bij LinkedIn of andere sociale media? Neem dan gerust contact met ons op, de specialisten van Searchflow helpen je graag.