5 online marketing tips voor de kerstdagen

Online marketing tips voor kerstdagen
07dec '18

5 online marketing tips voor de kerstdagen

Online marketing tips voor kerstdagen

De goedheiligman is pas uit ons land vertrokken en over anderhalve maand gaan we al happend in de oliebollen het nieuwe jaar in. De decembermaand is een perfecte maand om leuke marketingactiviteiten te organiseren en acties op te zetten. In dit artikel geven we een aantal tips om het maximale eruit te halen en knallend het nieuwe jaar in te gaan!

#1 Gebruik een speciaal kerstthema

Winkeliers passen tijdens de feestdagen hun etalage massaal aan met diverse kerstaccessoires om de klant naar binnen te trekken. Natuurlijk kun je jouw webshop ook heel goed aanpassen op de feestdagen. Voorzie je logo bijvoorbeeld heel eenvoudig van wat kerstlichtjes. Maar je kunt natuurlijk ook iets verder gaan dan alleen je logo versieren. Zo kun je er bijvoorbeeld ook voor kiezen om een speciaal kerstthema binnen alle kanalen in de marketing mix te gebruiken. Van website, banners, Social media tot aan de maandelijkse nieuwsbrief.

#2 Bedenk speciale kerst aanbiedingen

Rond de feestdagen worden er volop cadeaus gekocht. Daarom zijn acties en aanbiedingen in de aanloop naar de feestdagen een échte must. Denk bijvoorbeeld aan korting, een feestelijke cadeauverpakking, een kortingscode voor de volgende aankoop of een extra geschenk bij een aankoop. Probeer origineel te zijn en acties te bedenken waarmee je je onderscheid van de concurrent. Natuurlijk kun je deze acties weer leuk aankleden met het gekozen kerstthema.

#3 Zet e-mailmarketing in rondom de feestdagen

Ook e-mailmarketing is zeker geschikt tijdens de feestdagen. Breng je acties en aanbiedingen onder de aandacht met een feestelijke nieuwsbrief. Zeker wanneer je producten verkoopt, is het versturen van een nieuwsbrief erg belangrijk. Bied bijvoorbeeld leuke top tien lijstjes of cadeautips aan. Maar ook een feestelijke kerst- of nieuwjaarswens wordt altijd gewaardeerd en kan ook goed gecombineerd worden met leuke acties en aanbiedingen.

#4 Adverteer met speciale acties

Gebruik betaalde advertenties om je acties en aanbiedingen onder de aandacht te brengen. Maak daarbij niet alleen gebruik van tekstadvertenties in Google, maar ook Google Shopping advertenties en Display advertenties. Op deze manier zorg je ervoor dat de klant niet om jouw actie heen kan. Daarnaast is remarketing ook een essentieel onderdeel. Heeft de klant niet direct een bestelling geplaatst, maar wel een gevulde winkelwagen achtergelaten bij het verlaten van de website? Zorg er dan voor dat je via relevante remarketing advertenties de klant terughaalt naar jouw webshop!

#5 Maak gebruik van landingspagina’s

Zodra je online gaat adverteren en je mensen naar de website stuurt, dan is het slim om deze mensen door te sturen naar een speciale landingspagina gemaakt voor de feestdagen. Denk bijvoorbeeld aan een pagina waarop producten staan die tijdens de feestdagen in de aanbieding zijn of een pagina met ultieme kerstgeschenken. Dit verhoogt de kans op conversie, omdat de pagina beter aansluit bij waar men op dat moment mee bezig is.

Heb je hulp nodig bij de marketing acties voor de kerstdagen? Neem dan gerust contact met ons op!

Gerelateerde berichten